Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу.
У зв’язку з цим виховна діяльність школи спрямована згідно з напрямками:
• Превентивне виховання.
• Морально-етичне виховання.
• Художньо-естетичне виховання.
• Громадянсько-патріотичне виховання.
• Трудове виховання.
• Фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя.
• Екологічне виховання.
Пріоритетними у виховному процесі школи – інтернату стають національні та патріотичні мотиви. Лейтмотивом урочних та позаурочних форм роботи звучить любов до України, самовідданість і патріотизм її захисників, активна громадянська позиція українців, особиста відповідальність за долю держави. Фундаментом формування у школярів сучасної національної ідентичності на кращих прикладах мужності і звитяги, виявлених нинішніми захисниками Батьківщини, на героїці сучасної боротьби за незалежність і цілісність держави є уроки Мужності, які впродовж семестру сплановано та проведено класними керівниками, вихователями школи у формі зустрічей з учасниками бойових дій, співпраці з волонтерами, написання листів до вояків у рамках Всеукраїнської акції «Лист пораненому».
З метою висвітлення історії розвитку України як правової, соціальної, демократичної країни, виховання в учнівської молоді шанобливого ставлення до політичних і економічних надбань незалежної держави проведено такі тематичні заходи:
– бесіди, години спілкування, присвячені історії становлення і утвердження державних символів, розвитку та зміцненню незалежної України : «Живи Україно! Живи для свободи, для слави. Для волі!» (Рильська Н.М.), «Знай свій родовід» (Шавалда Г.В.), «Україна – європейська держава»; « Народе мій, пишаюся тобою»;
– засідання «круглих столів» за темами: «Сьогодні ми діти, юнацтво – завтра громадяни України», «Україна в умовах незалежності», спрямовані на виховання в молодого покоління вміння жити і працювати в сучасному громадянському суспільстві, культури міжнаціональних відносин;
– демонстрація документальних та художніх фільмів про життя видатних політиків, державотворців, сучасних діячів культури і мистецтва;
– конкурс малюнків «Любов’ю Вітчизни зігріті»;
– у шкільній бібліотеці функціонувала постійно діюча тематична виставка літератури, присвячена історичним діячам та видатним етапам в історії України за темою «Досягнення та перспективи незалежної України».
З нагоди Перемоги над нацизмом у Європі, визволення від німецько-фашистських загарбників була проведена така робота:
– виставка дитячих малюнків, плакатів, стіннівок, що присвячені безсмертному подвигу народу в роки Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років;
– виставки художньої, історичної літератури,
– виставки дитячих малюнків: « Життя заради України: нам є чим пишатися», стіннівок, присвячені безсмертному подвигу народу в роки Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років, за темами: «Ніхто не забутий, ніщо не забуто», «Живі у пам’яті народній»;
– покладання квітів до Меморіалу загиблих моряків.
– демонстрація документальних та художніх фільмів.
До Дня пам’яті жертв голодомору проведені:
– Акція «Запали свічку»;
– уроки з історії України «Голодомор та його наслідки для українського суспільства»;
– урок пам’яті «Правда про ті роки»;
– тематична виставка літератури, що висвітлює події, пов’язані з голодомором 1932-1933 років в Україні «Україна пам’ятає, світ визнає»;
– перегляд та обговорення художніх та документальних фільмів про події 1932-1933 років «Голод» за мотивами роману Василя Барки «Жовтий князь», «Голод-33».
– тематичні виховні години «Скорботна пам’ять поколінь».
Відповідно до плану заходів з підготовки та відзначення 200-річчя від дня народження Т.Г. Шевченка, з метою вшанування творчої спадщини Тараса Григоровича Шевченка, відродження національної культури й духовності проведені тематичні заходи:
– бесіди, години спілкування, присвячені життю та діяльності видатного сина українського народу Тараса Шевченка, за темами: «Кобзарева пісня», «Значення творчості Великого Кобзаря в українській та світовій культури», «Борець, поет усіх часів і народів…», «Слово Шевченка не вмре, не поляже»;
– виставка дитячих малюнків .
З метою забезпечення належного вшанування мужності, самовідданості і високого професіоналізму учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС протягом квітня 2016 року проведені тематичні заходи:
– демонстрація документальних, художніх фільмів із чорнобильської тематики «Чорнобиль – біль України», «Дзвони тривоги»;
На базі шкільної бібліотеки функціонувала тематична виставка видань творів, історичних документів, творів мистецтва, експозицій з архівних фото- і художніх матеріалів, що ілюструють події Чорнобильської трагедії «Пам’ять Полісся».
У закладі проводяться загальношкільні заходи на правовиховну тематику. Під час «Тижня правової освіти» та «Місячника правовиховної роботи» вихователі спільно з учителями, учнями готують виховні години у вигляді «круглих столів», брейн-ринги, усні журнали на теми «Правовий калейдоскоп» (3,5,8 кл), «Жити за законами держави», «Права і обов’язки громадян України», проводяться конкурси малюнків, стіннівок «Ми – майбутнє України», «Наші права та обов’язки». Крім того, проводяться бесіди з учнями, класні години на правову тематику. Мета таких заходів – ознайомити учнів з усіма правами та обов’язками, з основами правомірної поведінки, розкрити причини можливих правопорушень та їх наслідки, розвивати в дітей почуття відповідальності за свої вчинки.
Правоосвітня робота охоплює як учнів, так і їхніх батьків, а також учителів. З метою підвищення рівня правових знань батьків, учителів, учнів проводяться бесіди, лекції, анкетування. Щорічно в нашому закладі проходить Тиждень права. У рамках тижня у школі проходять тематичні уроки:«Права і свободи людини», «Кращий правозахисник школи»; тематичні лінійки, виховні години, бесіди з учнями «Правова культура учнів», «Правопорушення і кримінальна відповідальність учнів», «Діти теж мають права», «Твої права і обов’язки».
Учні охоплені заняттями в шкільних гуртках і секціях за інтересами, а по класах – постійними і тимчасовими дорученнями.
У 2016/2017 навчальному році у школі діють 6 гуртків та спортивних секцій: «Комп’ютерні ігри» Іващенко В.В., «Художня вишивка» Кузько Н.І., «Народні ремесла» Новохацький С.П., «Рукодільниця» Троян А.Г., «Юні футболісти» Шишкін В.С., «Музичний» Букало Л.В.
Також діти брали участь і в позашкільних заходах (участь у святкових концертах у районному будинку культури, спортивних змаганнях у «Інваспорті» на обласному та районному рівнях ( легка атлетика, теніс, плавання).
Активним у житті школи було учнівське самоврядування. У школі діє система самоврядування. Силами активістів під керівництвом педагога-організатора та за допомогою педагогів були організовані загальношкільні заходи «Свято осені», «Романтична пара», «Свято останнього дзвоника». Також організовувалися численні шкільні дискотеки самими учнями з використання шкільної звукопідсилюючої техніки. Членами учнівського самоврядування систематично перевірялись робочі куточки у класах, вологе прибирання на перервах, стан озеленення школи. Згідно з планом, щопонеділка відбувалися загальношкільні лінійки, де учні звітувалися за стан чергування по школі, проведену роботу.
У позаурочний час вихованці відвідують бібліотеку, малюють, грають у настільні ігри, відвідують парк селища.
Адміністрацією школи протягом року було організовано екскурсійні поїздки до історико-розважального комплексу «Зелені хутори Таврії».
По закінченню навчального року в школі працював пришкільний табір, де відпочивало 78 дітей пільгових категорій. Були організовані екскурсії до еколого-натуралістичного центру, авіаклубу, місії «АГАПЕ».