Хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед, і не зупинятися, досягнувши вершини, а підійматися вище.

У цьому й полягає основна місія сучасного учителя. Вже не достатньо бути на уроці та поза ним актором, режисером, діловодом, диригентом, дипломатом, психологом, новатором і компетентним фахівцем. Модель сучасного вчителя передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку. Ці якості не видаються додатком до диплома про педагогічну освіту, а формуються у щоденний учительській праці. Головне – розгледіти, а іноді – відчути здатність до творчості, вчасно дати поштовх, яких викликає бажання ступити вперед. І якщо досвідчений керівник зуміє розпізнати цей паросток, докладе певних зусиль для його розвитку, результат перейде очікування.

Основні напрями роботи методичного об’єднання

1. Організаційна, навчально-виховна та корекційна робота в основній школі спрямовується на формування в школярів уміння вчитися, на розвиток особистості, пізнавальних та мовленнєвих можливостей дітей із тяжкими порушеннями мовлення.

2. Зосередити увагу на підвищенні рівня навчальних досягнень учнів, зокрема грамотного, виразного, чіткого мовлення, мовчазного читання, вміння розв’язувати задачі.

3. Впроваджувати інноваційні, в тому числі інформаційно-комп’ютерні, технології в практичну роботу.

4. Зосередити увагу на практичній спрямованості уроків, впровадження прийомів диференційованого навчання, сучасних форм групової роботи.

5. Зосередити увагу на каліграфії та культурі ведення учнівських зошитів.

6. Набувати знання про природу, екологічну культуру, свій рідний край, бережливе ставлення до всього живого, що оточує нас.

7. Розвивати потреби в здоровому способі життя, фізичному та психологічному загартуванні, вироблення відповідального ставлення до свого здоров’я.

8. У логопедичній роботі враховувати сучасні наукові уявлення про мовленнєву діяльність дитини, освоювати нові підходи щодо підвищення мовленнєвої активності та грамотності учнів, які мають тяжкі порушення мовлення.

9. Всебічно розвивати особистість дитини на основі виявлення її задатків та здібностей, вивчення її інтересів і потреб; створювати необхідні умови для цього.

10. Виховувати школяра як громадянина України, вільної, демократичної, життєво- і соціально- компетентної особистості, здатної здійснювати самостійний вибір і приймати відповідальні рішення у різноманітних життєвих ситуаціях.

Самоосвіта вчителя є необхідна умова професійної діяльності педагога. Суспільство завжди пред’являло і буде пред’являти до вчителя найвищі вимоги. Для того щоб вчити інших потрібно знати більше, ніж всі інші. І ці знання не повинні обмежуватися предметом і методикою його викладання. Учитель повинен бути в курсі передових технологій, мати знання в різних сферах суспільного життя, орієнтуватися в сучасній політиці, економіці та інше. Учитель повинен вчитися всьому постійно, тому що сама його робота пов’язана з постійним оновленням. Щороку до вчителя приходять нові учні, що несуть із собою новий етап розвитку суспільства. Він перший стоїть на порозі завтрашнього дня.

Саме тому основною метою самоосвіти педагогів методоб’єднання основної школи Старозбур’ївської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернат І-ІІ ступенів Херсонської обласної ради є досягнення бажаного рівня професійної компетентності шляхом оновлення та удосконалення наявних у фахівців знань, умінь і навичок.